-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:31532 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:19

چرا خداوند زن را براي آرامش مردها آفريد؟

خداوند زن و مرد را ماية آرامش يكديگر قرار داده است، نه فقط زن را براي آرامش مرد: ومِن ءايـَتِهِ اَن خَلَقَ لَكُم مِناَنفُسِكُم اَزوَجـًا لِتَسكُنوا اِلَيها وجَعَلَ بَينَكُم مَوَدَّةً ورَحمَةً اِنَّ في ذَلِكَ لاَ ?َيـَتٍ لِقَومٍ يَتَفَكَّرون;(روم،21) و از يكي از آيات الهي آن است كه براي شما از جنس خودتان جفتي بيافريد كه در بر او آرامش يافته و با هم انس گيريد، و ميان شما رأفت و مهرباني برقرار نمود...

ضميركُم در لَكُم و أَنفسكم مرد و زن را در برميگيرد، و اين از قواعد ادبيات عرب است. در جايي كه بخواهند براي گروهي مرد و زن، فعل و ضميري به كار برند، از افعال و ضماير مذكر استفاده ميكنند، و از اين قاعده در قرآن فراوان استفاده شده است، مانند: يـَاَيُّهَا الَّذينَ ءامَنوا كُتِبَ عَلَيكُمُ الصّيامُ كَما كُتِبَ عَلَي الَّذينَ مِن قَبلِكُم لَعَلَّكُمتَتَّقون;(بقره،183) اي كساني كه ايمان آوردهايد، روزه بر شما مقرر گرديد.]واجب شد[.... با اين كه روزه بر مرد و زن واجب گرديد، ولي در اين آيه از فعل آمنوا و ضمير كُم كه مذكر هستند، استفاده شده است. كلمة ازواج هم جمع زوج به معناي همسران ميباشد، و كلمه زوج به هر يك از نر و مادة حيوانات و انسانها در صورتي كه جفت هم باشند، اطلاق ميشود، و به مرد مختص نميباشد; در قرآن، اين كلمه براي زن هم به كار رفته است: وقُلنا يـَـ ?‹ادَمُ اسكُن اَنتَ وزَوجُكَ الجَنَّةَ وكُلا مِنها رَغَدًا حَيثُ شِئتُما ولا تَقرَبا هـَذِهِ الشَّجَرَةَ فَتَكونا مِنَ الظّـَـلِمين;(بقره،35) و گفتيم: اي آدم!خود و همسرت در اين باغ سكونت گيريد;... با اين توضيحات، معناي آيه چنين است:و از يكي از آيات الهي آن است، كه براي شما]مردان و زنان[ از جنس خودتان جفتي يا همسري بيافريد. خداوند به علت اين كه دانا و حكيم است بعضي انسانها را مذكر و برخي ديگر را مؤنث آفريد و وجود هر كدام را بدون ديگري ناقص و ناآرام قرار داد، و به واسطة لطف و رحمتش، بين آنها رابطة زوجيت برقرار نمود تا غير از تكثير نسل در كنار همديگر به آرامش و تعادل روحي و دوستي و رحمت دست يابند، و اين همه، از نشانههاي قدرت و رحمت اوست، و اگر چنين رابطه و پيوندي بين اين دو موجود برقرار نميكرد، جاي پرسش بود.( ر.ك: تفسيرالميزان، علامهطباطبايي;، ترجمة سيدمحمدباقرموسوي همداني،ج،ص،بنياد علمي و فكري علامه طباطبائي; / تفسيرنمونه، آيةا...مكارم شيرازي و ديگران،ج،ص 391ـ392،دارالكتبالاسلاميه. )

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.